Pål Anders imponerte stort under dagens etappe av Africa Race

Han hadde nesten gitt opp håpet om å ta igjen forspranget. Med fjordårets rally godt i minne, for det var nettopp på denne etappe Italieneren dro ifra og fikk forspranget. I 2019 var dette minutter som Pål Anders aldri klarte å ta igjen. En etappe som ikke favoriserer han, på grunn av flatt, steinete og raskt terreng. I dag imponerte han alle, inkludert seg selv. For det som så umulig ut ble mulig.

2 etappe, 8. januar.
Africa Race – Marokko

Pål Anders startet som nummer 9, som i utgangspunktet er en bra posisjon å være i for den strategiske ørkenreven. Men 8 minutter bak fjorårets vinner Alessandro Botturi føltes mye å kjøre inn. Italieneren er rutinert og har over 100 timer på sykkelen i år som test fører.

– Det lønner seg stort sett å starte lengre bak for meg. Jeg leser terrenget og ser sporene etter de andre, da ser jeg hvor de andre har rotet og da slipper jeg å gjøre det samme.
Jeg fikk en god flyt og god følelse, men jeg gjorde en del små navigerings feil. Jeg fikk også 1 minutt straff fordi jeg kjørte for raskt i radar sonen, 31 km der det var 30 km.

Pål Anders vinner dagens etappe med 9 minutter og 35 sekunder(det blir sikkert trukket fra 1 minutt i straff). Han har tatt igjen forspranget og leder nå i sammendraget med 1 minutt og 29 sekunder foran Botturi. Kristian Felix kom inn som nummer fire, 22 minutter og 21 sekunder bak, og ligger 18 minutter og 22 sekunder bak i sammendraget, på en flott 4 plass.

I morgen er Pål Anders først ut, det liker han lite. Han skulle gjerne sett at han lå lengre bak og kunne navigere seg frem på egenhånd. Så får vi se hvem som følger i sporene etter, og om han klarer å riste de av seg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg