Fremme i Dakar

Det har vært en tøff vei til Dakar dette året. På grunn av covid hadde jeg ikke kjørt på to år, og jeg hadde helt ny og uprøvd sykkel. Det tok noen dager og etapper å kjøre seg varm, jeg var rusten i starten. Temperaturen i Afrika på denne tiden er også ekstrem høy og uutholdelig til tider. På det høyeste rundt 50 grader. I skrivende stund renner det av hele meg.

I år har det vært svært høyt nivå, mange av førerne bruker dette løpet til oppkjøring til Rally Dakar som går i januar. Jeg har prøvd så godt jeg har kunne å holde følge med unggutta. Men de kjører bare helt og holdent fortere enn meg. Jeg har kjørt stabilt, feilfritt (nesten) og er godt fornøyd med prestasjonene, selv om målet var pallplass. Jeg måtte hatt vinger om jeg skulle ta igjen de foran meg i år. 4. plass totalt er godt i dette selskapet.

Jeg er takknemlig for å ha vært på teamet til slovakiske Martin Benko, en fantastisk snill mann som har støttet meg masse. Det har vært litt vanskelig å slippe kontrollen, for jeg er jo vant til å fikse all organiseringen selv. Men, på en annen måte har det vært fint. Vi har spilt sjakk hver kveld, ligget i køyesenger og hatt aircondition, ren luksus. Stefan Svitko er i teamet og vant, så vi feirer han.

Det mest fantastiske var allikevel å møte alle barna ved målgang. Der stod de hele gjengen og tok meg i mot. Senere i dag skal jeg besøke den nye skolen, og i morgen skal jeg til den andre skolen. Det blir stort som alltid! Jeg gleder meg.

For dere som ikke vet det, så samler jeg årlig inn penger til skoleprosjektet i Dakar, som en takk for alle fine møter gjennom mange år, en kjærligheten til byen hvor alle fine ørken eventyr har hatt sin ende . Alle pengene går direkte til skolen.
Ønsker du å bidra? Små og sort beløp er hjertelig velkommen – Kontonummer 2085.30.08614

2 kommentarer
    1. Vel gjennomført, men skjønner at nivået er høyt for en “hobby” kjører i fra nord. Viktig å slå Swenskene 🙂

    2. Pål Andreas Ullevålseter er en fantastisk fyr. Kjørte for å hjelpe hospitalskipet. Jeg så TV reportasjen. Imponerende. Og nå ser det ut til at jeg kan få høre Pål Anders på mannskvelden i Rakkestad 8.mars 2024. Det ser jeg virkelig fram til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg