Covid-19 støtte

Koronaviruset spredte seg raskt og Norge ble stengt ned. Alle foredrag og arrangementer ble avlyst og våren som i utgangspunktet er en hektisk tid for meg, ble den roligste tiden i hele mitt liv. Mens jeg satt hjemme å bekymret meg over min egen situasjon, fikk jeg en telefon fra Senegal.

Skolen i Dakar var stengt, lærerne hadde blitt sendt hjem og stod uten lønn på ubestemt tid.

Det handler ikke bare om læreren, det handler om hele familien til denne læreren. De har ofte stor familie og mange å forsørge, og kanskje har de bare denne ene inntekten. Situasjonene der nede var alvorlig og med ett forsvant mine egne bekymringer. Jeg sjekket kontoen, og ble lettet fordi det var penger der til to måneders lønn til alle lærerne. Jeg var ikke i tvil om hva som var riktig å gjøre.
Ingen lærere, ingen skole. Det er få utdannede lærere å ta av i området, så det er viktig å ta vare på de som er der. Jeg krysser fingrene for at de kommer tilbake til skolen når alt har stabilisert seg.

NB! Det er ikke bare mine penger, det er penger som jeg har samlet inn til skolen i Dakar. Og, jeg er ekstremt heldig som har så mange som støtter skoleprosjektet. Tusen takk på vegne av alle lærerne og barna på skolen i Dakar.

Vil du gi bidrag til skolen?
Sett gjerne inn en liten sum på kontonummer: 2085.30.08614
Alle pengene går direkte til prosjektet, uten avkortninger eller andre kostnader.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg