Knockout

Pål Anders kjørte idag over målstreket i Dakar som suveren vinner av Africa Race 2016, han slo knockout på konkurrentene. Ingen var i nærheten av nordmannen, som har fått legendestatus i Africa Race. Over seks timer bak Pål Anders og på andreplass, engelske Andrew Newland, mens franske Stephane Hamad havnet tilslutt på en tredjeplass.

– Jeg har hatt en magisk reise, opplevelsen av å kjøre i så mange dager hvor alt går på skinner uten de store problemer verken med meg eller sykkelen er helt fantastisk. Idag kjørte jeg over målstreken og med mottatt av en folkemenge større enn noen sinne, jeg er kjempesliten akkurat nå men dette er en opplevelse jeg skal suge lenge på. Det er veldig spesielt for meg å komme til Dakar, og det er selvfølgelig alltid gøy å vinne.

På mandag overleverer Pål Anders pengene han har samlet inn til skolen i Dakar. – Takket være alle de der hjemme som har bidratt har jeg fått en flott pengegave å gi barna. Det betyr så utrolig mye for meg å gi tilbake til Afrika.


Foto: Alain Rossignol

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg