Fortsetter å vinne

Pål Anders fortsetter å vinne i ørkendynene og pengene strømmer inn til Foundation Fabrizio Meoni, skole-prosjektet i Dakar som Pål Anders samler inn penger til. I tillegg til å ha samlet inn penger til prosjektet i forkant, kjører han inn penger for hver etappeseier under årets Africa Race. Dette gir han økt motivasjon.

Etappe 4 – 453km Speialetappe Assa / Remz El Quebir – fredag 1.januar

Pål Anders vinner denne etappen 14 minutter foran Norbert Dubois fra frankrike. På dagens etappe kræsjet Pål Ander i en steinrøys. Heldigvis var farten liten men han ødela bremsepedalen og måtte kjøre 30min uten bakbrems. – Det gikk helt fint, jeg har jo forbrems sier Pål Anders på lånt telefonen fra depoet.

Etappe 5 – 695km Spesialetappe Remz El Quebir / Jreifia 453km – lørdag 2.januar

Pål Anders vinner idag på tiden 05:18:27, en solid ledelse på over 40 miutter foran Jose De Sousa Moreira. Idag gikk det skikkelig galt fra start, Pål Anders kjørte 19 km feil og måtte snu og dra tilbake til start for å ta ny retning. Dermed tapte han 20 dyrbare minutter på konkurentene. Denne grove feilen gjorde at han falt tilbake på en 10.plass. 
– Jeg ble stresset over at jeg gjorde denne store navigeringsfeilen, jeg mistet stedsansen helt pga mye kratt og ulent terreng. Jeg ble skikkelig stresset og måtte ta meg sammen og roe meg. Det tok tid før han klarte å kjøre seg opp, men på grunn av vanskelig og utfordrene navigering gjorde flere feil. På de siste 20 km klarte han derfor å kjøre seg opp, og dro fra konkurentene.
I morgen søndag venter det en velfortjent hviledag på Pål Anders og resten av førerne.
– Jeg har vont i hele kroppen, jeg føler meg gammel og grå sier han på telefonen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg