Tilbake i sandynene

Etter å ha brukt en hel dag på reisen, er jeg endelig tilbake i Merzouga i Marokko. Det er utrolig deilig å være her nede uten å føle på spenning og nervøsitet. Det er så utrolig fint her nede, jeg har aldri sett det tidligere. Jeg skal være her i en uke og trene Francisco Arredondo, min gode venn fra Guatemala. Det er på tide å lære han å navigere, han skal kjøre Rally Dakar i år også, med meg på sidelinjen.

Idag har jeg benyttet anledningen til å kjøre fritt i sandynene, det er flere nordmenn her nede så vi dro ut på tur sammen. Etter seks timer ut i ørkenen så kræsjet han ene stygt og ødela noe i skulderen. Det var ingen dekning i området så vi måtte sette han igjen i en liten landsby for å finne dekning en time unna. Nå i kveld blir han trandsportert i bil til nærmeste sykehus, men det er seks timer til nærmeste hovedvei så han har en lang natt foran seg.

Turen handler også litt om å få samlet trådene og forberede et veledighets prosjekt i Afrika (Dakar). I løpet av fjorten dager bør jeg ha alt klart. Jeg vil fortelle mer om dette prosjektet når jeg har fått ting på plass. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg