Etappeseieren glapp, men suveren ledelse i sammendraget

Pål Anders fremdeles med solid ledelse i sammendraget
Østerikeren Robert Theuretzbacher snek seg inn halvannet minuttet foran Pål Anders under den 8 etappen av Africa Race.
Fartsetappen gikk i en sløyfe fra Azougui til Atar og var på 358 km, Pål Anders ble kun slått av østerrikeren Robert Theuretzbacher med 1 minutt og 49 sekunder. Ørsterikeren startet 2 minutter bak han på dagens etappe og selv om Pål Anders kom først i mål var det altså ikke nok til å ta etappeseier..
Pål Anders er fremdeles over 2 timer foran Theuretzbacher i sammendraget, og har fremdeles en solid ledelse når det gjenstår 3 etapper. 

Det var en knallhard etappe idag, langt verre enn gårsdagens etappe. Theurentzbacher tok meg tidlig igjen og har fulgt meg tett i hele dag. Selv når jeg satt meg fast i sanden og måtte spa meg opp ventet han på meg. Østerikeren har inrømmet at han ikke er så stødig på navigasjonen. Det er helt greit for meg siden jeg leder med så mye som jeg gjør. Vi kjørte i 25km i over 6mil, ikke akkurat kjempemoro og navigasjonen var nok engang kjempevanskelig. Jeg kjørte meg litt bort, bommet med ca 1 km på waypoint, men hentet meg inn igjen. Veldig mange har fulgt i mitt spor idag, så det har ikke noe å si.

Flere sliter med navigasjon under det krevende løpet, 3 førere kom inn idag tidlig og måtte starte dagens etappe uten søvn, og 10 biler fullførte ikke på gårsdagens etappe. 
Jeg regner med at flere vil slite på dagens etappe siden den er langt vanskeligere enn igår, så det vil nok ta tid før alle er over målstreken.

Etappe 9

Morgendagens fartsetappe strekker seg fra Azougui til Akjoujt og er på 367 kilometer. Det blir nok en dag med utfordrene navigasjon, sandyner, og mye vegetasjon innimellom.
– I morgen starter jeg 2 minutter bak Østerikeren, jeg skal ta han igjen men legge meg bak han og vente på at han gjør feil.

Søndag kjøres siste etappe av Africa Race, som er løpets 11 etappe.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg