Ørkenrev med selvtillit

Vill ørkensand venter Pål Anders på morgendagen etappe (6). Og ingenting passer “ørkenreven” bedre enn akkurat det. På telefonen er Pål Anders ivrig, praten går hurtig og iveren er stor. Det er ingen som helst tvil om at han gleder seg. Han forteller om en etappe med vill ørkensand, uten veier og hvor han kun kan kjøre på kompasskurs. Jeg gleder meg skikkelig sier han, han trenger egentlig ikke si det, det høres på mils avstand gjennom en varm telefon.

Det blir skikkelig primitivt nå, ingen sivilasjon og ingen mulighet for å skaffe bensin underveis. Vi får bensin av arrangøren og i tillegg har jeg smugla over litt ekstra som ligger i bilen. Det blir veldig bra asså. Han som vant lørdag (Theuretzbacher) starter 2 min før meg og han skal taes igjen. Han kommer til å følge meg som en klegg. Det er ingen lang etappe i morgen, bare 174km. Jeg starter 05:30 i morgen tidlig og det er 40mil til grensa. Det er ikke bare bare å komme seg over grensen, det kommer til å ta noen timer, mye papirer…men det får vi hjelp til. Jeg er frisk og rask, har god selvtillit og gleder meg som en unge til i morgen.

 

 

Trandsportetappe Dakhla til Boulanouar 437km

Fartetappe Boulanouar til Chami 174km

Trandsportetappe Chami til Depoet 10km

 


 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg