Ligger på andreplass!

Jeg er veldig fornøyd med dagens prestasjon. Jeg kom på tredjeplass i dagens etappe, men ligger på andreplass totalt. Det skiller bare to sekunder mellom meg og Ondrej Kliciw fra Tsjekkia, som leder. Henk Knuimann, som slo meg med syv minutter i går, havnet langt bak meg i dag. 

Etter de første 300 meterne, kjørte nesten alle feil. Da hadde jeg litt flaks; jeg skjønte ikke hvor jeg skulle, men jeg tok bare kompasskursen og så fant jeg en vei som viste seg å være riktig. Da ble jeg superglad.

Henk Knuimann, som starta foran meg og som vant i går, er veldig flink til å navigere. Men til og med han drev og rota rundt, og det syns jeg var litt deilig.

Jeg brukte over 5 timer i dag på den 23 mil lange etappen. Det gikk veldig sakte og det var masse navigering. Jeg trodde det skulle gå litt fortere, men det gjorde det ikke med så mye knot som det var. Opp og ned av hull i sanden mil etter mil, hele dagen. Hver gang jeg endelig kom til en ørkenslette, gasset jeg på, men så viste det seg at det bare varte i to kilometer. Så bar det ut av veien, opp i fjellet eller ned i en elv. Arrangøren har bestemt at det er sånn det skal være. Men jeg er veldig fornøyd. Sykkelen funka hele tiden, og jeg hvelvet aldri.

Det var hull på tuten på Camelback´en, så det spruta vann overalt. Det drev jeg og surra med i flere timer.

Merzouga Rally er hardere enn jeg trodde først. Det er det mest tekniske rallyet jeg har gjort hittil, og det har mye lengre dager enn det jeg trodde.

Her følger noen bilder fra dagen i dag:

 (Foto: Ingrid Aa. Østang)


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg