Utfordrene navigering

Navigeringen under løpet viser seg å være hovedårsaken til den store tidsdifferansen i Africa Race.

På telefonen forteller Pål Anders at det var svært vanskelige forhold som gjorde det vanskelig å være først i sporet. Han bruke god tid på å finne riktig vei underveis. I perioder var veien blåst bort, det var mye sand og små kratt. Han ble tatt igjen av fører nr.102 Robert Theuretzbacher (som ligger som nr.2 totalt) ganske tidlig. Han startet 4 min bak meg og vi fulgte hverandre i 10mil. Jeg hang meg på han, men han kjørte veldig mye feil, så det ble litt til og fra, men han gav seg ikke. I slutten av etappen brukte jeg lang tid på å finne riktig vei, når jeg endelig fant riktig vei stoppet jeg litt, jeg ville ikke at han skulle følge meg. Han kjørte forbi meg, og kjørte feil. Han må ha tatt grundig feil, for jeg kom alene inn i mål med mer enn 4 min. Jeg har ikke vunnet med mye idag, men jeg har en kjempegod følelse. Jeg føler meg bra. Løypen er kjapp, det gikk raskt i perioder.

Utfordringen er allikevel at esken med store reservedeler ikke har kommet frem, Pål Anders har ingen backup om noe skal gå riktig galt med sykkelen. Så han kjører med hodet. Det var vært flere ulykker i løypen, og noen har blitt fraktet ut av racet.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg