Maktdemonstrasjon av Pål Anders

Pål Anders hadde masse frustrasjon som måtte ut under dagens etappe, og ga full gass fra start. Det resulterte i seier på dagens 5 etappe. Gårsdagen var nemlig en helsvart dag for Pål Anders som måtte bryte løpet. Det har resulterte i en smertefull tidsstraff, og han har falt helt ned til 18. plass sammenlagt. Men, i dag var han klart best og vant han med hele 4 minutter på sammenlagtsleder Paolo Ceci. Luis Miguel Oliveira kom på tredjeplass 19 minutter bak. 

– Jeg var kjempefrustrert i går, så idag følte jeg virkelig for å gi ekstra gass. I tillegg er det veldig motiverende å starte sist. Målet blir jo å kjøre forbi så mange som mulig, og jeg kjørte forbi neste alle. Det er jeg superfornøyd med. Den følelsen man får når alt går etter planen er jo veldig deilig. Det føles godt å vinne, jeg trengte den boosten etter dagen i går!

Pål Anders startet sist i løpet og kjørte forbi nesten alle, det var kun fire førere foran han ved målgang.

Kristian Felix er den eneste av nordmennene som fremdeles har en mulighet for en topp plassering. Idag så det veldig lovende ut midtveis. Han kjørte svært bra og lå langt oppe på listene. Men så kjørte han 35 minutter i feil retning og kom ut av kurs.

– Jeg kjørte forbi Felix i løypa, deretter stoppet jeg ved en pålagt bensinfylling, det tok omlag 15 minutter, og Felix var ikke å se. Når jeg hadde kjørt et stykke, kom han plutselig rett inn i løypa igjen. Jeg skjønte jo raskt at han hadde kjørt rundt fyllingen. Så jeg ba han snu og det skjønte han ingenting av. Han ble veldig frustrert. Men han ble vel litt glad også, for ellers hadde han både fått tidsstraff og gått tom for bensin sier Pål Anders på telefonen. 

Felix endte idag på en 12. plass og har klatret opp på sammenlagtlisten. Han ligger nå på 10. plass. Det er Pål Anders svært fornøyd med!!

I morgen er det hviledag. Da får de hvilt ut og nullstilt etter mange lange dager på sete.

Foto: Alessio Corradini

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg