Ute av medaljekampen

Pål Anders fikk problemer med sykkelen etter ca 10 mil. Både Kristian Felix og Marius stoppet og hjalp til med å fikse problemet. Han fikk sitte på setet et stund, men så stoppet sykkelen enda en gang. Denne gangen kom han seg ikke videre, og måtte tilslutt dra i «nødbremsen» og tilkalle hjelp.
Det ser ut til å være en feil med bensinen. Problemet oppstod nemlig etter en fylling på en lokal bensinstasjon i går. Resultatet er en tett innsprøytnings ventil.
Sykkelen blir plukket opp av arrangøren og frakte frem til Parc fermé. Pål Anders derimot fikk haik med et helikopter.

De er snille med meg her nede, jeg fikk haik med et helikopter tilbake. Om ikke hadde jeg blitt stående der ute sammen med sykkelen i hele natt. Men det er litt flaut syns jeg, føler meg litt bortskjemt.

Om sykkelen kommer inn i tide får mekaniker forhåpentligvis fikset problemet slik at han er klar til start i morgen. Men med tidsstraff ligger han for langt bak teten, medaljekampen er tapt.

– Jeg er lei meg akkurat nå, men jeg orker ikke deppe. Om sykkelen kommer frem i tide og vi får reparert problemet ønsker jeg å fortsette. Målet nå er å ta noen etappe seire. 

Men det var ikke bare Pål Anders som var uheldig idag. Marius fikk motorstopp etter at kjøleslangen eksploderte og motoren gikk varm, han ble plukket opp av mekanikeren og lider dermed samme skjebne som Pål Anders. Nå er det bare Kristian Felix igjen. Han navigerer bra og holder seg på hjula. Det blir spennende å se hvor godt han kan gjøre det!

Foto: Alessio Corradino

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg