Pål Anders i ledelsen

Mye tyder så langt på at Pål Anders er i storform. Idag kom han raskt igang fra start og hentet tidlig inn forspranget til Italienske Paolo Ceci. Sammen fulgte de hverandre tett gjennom Merzouga ørkenen. Sanddynene er velkjent for Pål Anders som har kjørt her i mange år. Den inneholder totalt 7 sanddyner, hvor den første er ca 30 km lang.

– Idag har jeg kjørt bra, jeg tok raskt innpå Ceci, og vi har kjørte sammen i hele dag. Jeg prøvde å ligge foran et par ganger men det fikk jeg ikke lov til. Fordelen ved å ligge bak er at jeg får studert Italieneren godt. Jeg så at han ikke likte dumper, så da det var omkring 4 mil igjen tok jeg en «sleip en». Jeg fant et passende område med dumper og klemte skikkelig til. Da dro jeg ifra forteller Pål Anders på telefonen.

I støvet bak kom ikke Paolo Ceci seg forbi og Pål Anders kunne kjøre først over målstreken. Han kjørte dermed inn til sin første etappeseier under årets Africa Race. Han er storfornøyd med å ha vunnet dagens etappe med 2 minutter og 22 sekunder foran Paolo Ceci, Luis Miguel Oliveira tok tredjeplassen. Pål Anders ligger nå først i sammendraget, 3 sekunder foran Paolo Ceci.


Et stykke bak Pål Anders ligger Felix på 15. plass og Marius på 16. plass, over 2 timer bak i sammendraget. Både Marius og Felix har kræsjet idag. Felix var ekstra uheldig og ødela tidlig alle instrumentene på sykkelen. Heldigvis fikk han hjelp av Marius som har ligget foran og styrt navigeringen gjennom store deler av etappen.

– Det er bra teamwork av guttene, men avtalen var at de skulle holde seg på hjulene, så de var litt spake når de møtte treneren sin i sted..forteller Pål Anders fra depoet. Alt står bra til med de og de er klare for å holde avtalen i morgen.

www.africarace.com

Foto: Alessio Corradino

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg