AFRICA RACE 2018

Årets Team Ullevålseter består av meg, Kristian Felix Jensen og Marius Helmersen. Felix og Marius har i flere år vært endel av Norges Endurolandslag, de skal nå delta på sitt aller første Rally noensinne. Det siste året har jeg forberedt begge de norske guttene, og trent de opp mot årets Rally. Nå er alt klart og nervene ligger i høyspenn. Jeg er veldig spent på hvordan dette vil gå. Det er mye nytt. Lange etapper og mye utholdende kjøring, navigering og tekniske ting som er nytt for de, og som kan ødelegge for et godt resultat. Og siden jeg skal kjøre selv må de nå klare seg på egenhånd ute i ørkenen. 

NRK mini sportsdokumentar

Med to førsteplasser og en andreplass fra Africa Race. Er målsetningen klar, jeg kjører for seier. Det er flere gode som vil melde seg på i året Africa Race. Paulo Ceci fra Italia er en selvskreven vinner med sine mange gode resultater fra nylige Dakar løp, han blir det vanskelig å holde følge med. Om nordmennene på mitt eget team klarer å sette sammen fart med navigering og stabilitet så er de også med i teten. Men, i år har jeg trent mer i sand enn på mange år og er godt forberedt, i tillegg har rutine svært mye å si. Om alt stemmer, noe det må hele veien, skal jeg klare dette. Selv om jeg er mosjonist nå er det ingenting i veien med konkurranseinstinktet. Jeg har investert i spesial fjæring og ny motor og det har forsterket motivasjon betraktelig.


1. etappe: 2. januar i Marokko
Målgang: 14. januar i Dakar
15.-16. januar besøker jeg barneskolen i Dakar. I bilen har jeg samlet sammen esker med leker og aktivitetsutstyr til barna. I tillegg vokser kontoen takket være gode bidragsytere, og det venter store utbedringer av skolen i nær fremtid. Takk for alle bidrag! Det varmer virkelig.

Africa Race

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg