Ørkentrening

Jeg har ikke kjørt i ørkensand siden Africa Race i fjor. Det løpet jeg kjørte da bar preg av en treg start pga manglende trening i sanden, så klok av skade drar jeg nå på et treningsopphold i Marokko. I år skal jeg ha med meg to andre nordmenn til Afrika Race; Kristian Felix Jensen og Marius Helmersen. De blir med meg ned til Marokko, hvor jeg skal trene de og meg selv. Vi skal trene på kart og kompass, forsering av sanddyner og variert terreng. Jeg gleder meg veldig, det er ikke så ofte jeg drar på treningsløp lengre. Ofte drar jeg på løp og da er jeg veldig nervøs så det er deilig å dra bare for å trene. Jeg ser frem til å dra gutta ut i ørkenen på natta 🙂


NRK lager en mini dokumentar som handler om guttas første tur i ørkenen. Den kommer på NRK sporten i begynnelsen av januar tror jeg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg