Skihopp på Ullevålseter

På 40, 50 -og 60-tallet ble det kjørt lastebillass med folk fra byen opp for å hoppe i bakken på Ullevålseter. Det var mye liv og røre der på kveldene. Det har vært stille i bakken der en stund nå. Så, derfor så jeg muligheten for å lage et lite hopp-show igjen. Fattern hoppet med OL-fakkelen i Oslo i 1952, han var Norges beste juniorhopper på den tiden, men var for ung til å hoppe under OL. Han syns det er stas at det blir litt liv i bakken igjen. 

Store deler av traseen var gjengrodd, så den har jeg åpnet opp igjen. Det ble noen gode treningsøkter ut av det. Jeg har lagd et lite hopp, og selve bakken er 35 meter lang. Jeg kan skrive under på at du får godt med fart ned unnarennet. Alt som gjenstår nå er å se hvor mange av dere som tør å hoppe.

Det blir musikk, øl-telt, grilling, bål, hopping og god stemning Lørdag 25. februar. Trening i bakken starter kl 11:00, selve hopprennet starter kl 13:00. Det er 3 klasser; Hoppski – Slalomski – Annet. Det blir bare moro!

Ønsker du å delta?
Det vil være påmelding på sletta for dere som ønsker å hoppe. Det er selvfølgelig gratis for deltagere og publikum.
Håper flest mulig tar turen opp, enten på beina eller på ski.
Ring meg om dere har spørsmål
900 12 632

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg