Usynlige veier

Idag var det heldigvis bare 28 mil. Det gikk fort og jeg hadde en gjennomsnittsfart på 90km/t. Veiene var små, nesten usynlige, så det var en utfordring å se de. Det var få som klarte å navigere prikkfritt. Jeg kjørte meg bort og tapte 10 minutter, men Sella som leder løpet kjørte seg skikkelig bort, minst 40 minutter. Jeg syns nesten litt synd på han, for du er virkelig alene om du kjører deg bort i dette landskapet. Ceci som ligger på andreplass tapte ca 25 minutter. 
Det ble andreplass idag, bare slått av russeren Agoshkov med 1 min. Han var en av få som navigerte prikkfritt. Det er kjipt å kjøre seg bort på en dag når alle andre også gjør det, for det hadde vært en ypperlig mulighet til å ta igjen forspranget, men hentet heldigvis inn litt. Nå ligger jeg 17 minutter bak andreplassen. 

I morgen er det hviledag, og det er bra for i dag fikk jeg ikke på meg hansken. Tok en størrelse større og da gikk det akkurat å få presset inn hånden. Den er hoven og vond nå men når jeg kjører har jeg så mye annet å holde fokus på, så akkurat det går fint. 

På søndag er det igang igjen og da venter sanddynene. Jeg gleder meg, for de er utrolig myke og utfordrende. Jeg tenker at erfaringen min vil spille en stor rolle og at det er min store sjanse. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg