Jeg liker stress

Jeg er så glad for at Mette har pyntet til jul og fikset de små koselige tingene. Der jeg har null kontroll har hun full kontroll. Hun er for lengst ferdig med julegavene fordi hun hater stress, mens jeg derimot syns det er koseligere å handle i jula og venter lengst mulig før jeg drar frem kortet. Jeg liker jo litt stress, for til mer stress desto deiligere er det å sette seg ned foran julematen og roe helt ned. Jeg liker slike kontraster. Det er det samme med rally. Det er masse stress gjennom hele året, særlig rett før start. Når rallyet starter trenger jeg bare fokusere på å kjøre, og det er da jeg slapper av mest.

Akkurat nå er jeg inne i “rallybobla”, og for tiden går jeg gjennom sjekklisten som sitter fastklistret inne i hodet mitt. Den lista inneholder 200 punkter. Jeg føler at jeg har kontroll og har alt på plass, men jeg stoler ikke på at jeg har det, så det blir dobbeltkontroll og trippelkontroll i noen dager fremover.

For aller første gang er jeg ikke teamsjef i år, jeg har leid meg inn på teamet til Vladimir Kusnier. Det er spennende og nytt, vi er mange på teamet, seks sjåfører og fire mekanikere. Jeg har egen mekaniker og det trenger jeg, for jeg kan være ganske krevende. Jeg liker å ha oversikt og kontroll. Jeg tar ikke et ja for et ja. Jeg vil gjerne gå grundigere igjennom, dobbeltsjekke, gå over. Ikke tro men vite. Jeg er nok litt slitsom. Men jeg gidder ikke stå fast i ørkenen mutters alene på grunn av en bagatell som har blitt oversett eller som ikke har blitt sjekket ordentlig. Så da får jeg bare være krevende tenker jeg. Vladimir kjenner meg, han har vært mekaniker for meg flere ganger tidligere. Vi diskuterer hardt men er gode venner. 

Africa Race starter 31. desember i Monacco med trandsportetappe. Første fartsetappe er 2. januar i Marocco. Det er til sammen 12 etapper og 700mil. Følg africarace.com

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg