Sikret seieren

Pål Anders kjørte en rolig etappe mot mål og endte idag på en 3 plass, 5 minutter bak russeren Dmitry Agoshkov, han sørget dermed med en solid ledelse i Africa Race. I morgen kan han kjøre inn mot seier på på den siste sjarmøretappen inn i Dakar. Flere førerer gasset nok litt vel mye på dagens etappe, hele fem av Pål Anders konkurrenter fikk ikke med seg en brå sving på slutten av etappen og kjørte rett ut og har skadet seg kraftig.

– Det har vært en fin reise, jeg har ikke hatt noen problemer underveis, verken mekaniske problemer eller kræsj. Alle sier jeg kjører fra alle, men det handler jo om å få alt til å klaffe og ta vare på sykkelen. Jeg har verdens beste mekaniker (Patrick) på teamet, vi har hatt 10 Paris-Dakar og 2 Africa Race sammen, han er en veldig viktig brikke for at alt skal klaffe. Det handler om så mye mer enn å kjøre fort.

Nå gleder jeg meg til siste etappe, til å kjøre inn i Dakar i møte med alle menneskene og spesielt barna. Jeg gleder jeg meg som en unge til å dra på besøk til skolen på mandag og overlevere pengene til skolen. Jeg er så takknemmelig for alt dere har bidratt med til skoleprosjektet, uten bidrag hadde ikke denne reisen vært mulig.


Foto: Alain Rossignol


Foto: Alain Rossignol

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg