Den hardeste på ti år

Det var en lang dag på sykkelen for Pål Anders og resten av førerne i Africa Race idag. For Pål Anders er den over, men for mange førere har de ennå flere kilometer foran seg i mørkret før de kan nå mål. 

Pål Anders sitter nå i depoet og er glad han var inne før mørket. Han kom i mål først og vant 8 etappe med hele 28 minutter før engelskmannen Andrew Newland. Dagens utgangspunkt som tredje startende tok han tidlig igjen. Han kjørte forbi og dro sakte men sikker ifra. Selv om forspranget økte underveis gikk det sakte. Han forteller at det var en vanskelig og lang dag idag, steinete veier og vanskelig navigering. – Dette var en av mine tygste dager i ørkenen på ti år. Jeg kjørte 37 mil på 6 og en halv time. Jeg finner veien, men det går sakte.

I sammendraget leder nå Pål Anders godt over tre timer foran franskmannen Norbert Dubois.

– Selv om jeg leder mye er det vanskelig å ta det med ro, jeg ønsker gode resultater og søker den fine følelsen av å kjøre bra – å vinne. Jeg klarer rett og slett ikke slakke på farten og kun ha fokus på å gjennomføre.

I morgen venter 9 etappe og nye lange mil. Hele 493 km på sykkelen.

– Det er ingen her som gleder seg til morgendagen. Jeg gruer meg nå, men er klar i morgen når jeg står på startstreken.

Foto: Alain Rossignol
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg