Suveren seier

Pål Anders var suveren under Africa Race 7 etappe. 
 
Pål Anders var i sitt rette element i det han beskriver som drømmeetappen.
Idag har det vært en ekstrem hard og lang etappe, med svært vanskelig navigering. Jeg gjorde ingen feil og har aldri kjørt så raskt i front noen gang sier Pål Anders på telefonen fra Mauritania. Pål Anders har vært suveren så langt i Africa Race, med seier på de 4 første etappene og på 2 plass i 5 etappe (etappe 6 ble avlyst). Med seier idag har han dermed vunnet 5 av 6 mulige etapper. Dette er en kjempeprestasjon!!!

Dagens etappe var den lengste etappen under årets Africa Race med sine 433km. Pål Anders startet 2min bak Theuretzbacher som ligger på 2 plass sammenlagt. Han tok han derimot raskt igjen men måtte slite med å ha han som haleheng i mange mil før han dro fra mot slutten av etappen. Pål Anders kom inn drøye 4min før, og vant suverent. 
 
Ørkenreven har funnet en stø kurs mot triumf, og fortsatte i samme stim på dagens etappe.

Pål Ander sier det er godt å ha ledelsen, men den forsvinner lett om jeg gjør feil, eller om noe skjer med sykkelen. Det går hardt utover motoren, når det går raskt fremover er det sandunderlag og da må jeg kjøre på full gass, og når det er sandyner, er de så myke at jeg må gasse for harde livet fordi sykkelen synker nedi sanden. Jeg er trygg på at sykkelen tåler det, men det er en ubehagelig følelse å vite at man kjører motoren så hardt. Pål Anders har heldigvis med ekstra motor.

 


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg