Jakten på deler

Første etappe av Africa Race er i morgen. Gjennom telefonrøret sier Pål Anders at han er spent. Alle slitedeler er noe han har, men de store delene som bensintank, radiator, deksler, bensinpumper, lykter m.m. har han ikke. De to eskene fra KTM som aldri kom frem i tide før avreise inneholdt alt dette. Automatisk så vil dette påvirke han når han kjører, om det skjer noe med sykkelen, en kræsj som gjør stor skade på sykkelen og han ikke har de riktige delene er løpet kjørt. Han liker å ha kontroll, ha ting på plass og i tide, så han har ligget på telefonrøret i noen dager for å spore eskene. Eskene er i Sveits. En sveitser har fått i oppgave å plukke opp eskene og sende de med fly til Marokko. Eskene veide 110 kg, så flyselskapet nektet å ta de med. Derfor er en noe lettere eske med deler nå klar til å sendes med første fly til Marrakech i morgen. Pål Anders sier at det blir som å tippe i lotto. I Marrakech blir esken plukket opp og kjørt ut i ørkenen. Og om alt går som det skal så har han deler etter første etappe. Han håper at det skal gå bra, men sikker er han ikke.

“Normalt tar jeg det forsiktig de første dagene, det handler om å komme inn i riktig tempo og flyt. Om jeg bruker hodet slik jeg pleier så kommer jeg meg til Dakar. Det har jeg klart mange ganger”.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg