Vant Merzouga Rally.

I dag var det motocross-start, der vi startet på en linje ute i ørkenen, og så var det om å gjøre å være førstemann i mål etter 5,5 mil, fordelt på to runder.

Da var det deilig å komme først i mål. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ta det helt med ro. I den første runden lå jeg bak han som leda hele tiden, og på slutten av den andre runden var det en lang vei på 3-4 km. Da fikk jeg brukt sykkelen skikkelig, og jeg rykka fra 500 meter. I de siste sanddynene på slutten inn mot mål vant jeg med god margin.

Det er deilig å vinne rallyen, for jeg har ikke vunnet et rally siden 2004! Det har bare vært 2. og 3. plasser hele veien, så dette er godt.

Nå har jeg jo slutta å kjøre Paris-Dakar, og Merzouga Rally var en forberedelse til Africa Race, som går i januar. Det føles litt rart å slutte med Paris-Dakar, og det første jeg gjør etterpå er å vinne et løp. Veldig surrealistisk! Men dette har vært gode forberedelser til Africa Race. Vi kom jo ned en uke i forkant av Merzouga Rally for å trene, så har jeg kjørt dette løpet over fem dager, så nå er selvtilliten på topp!  Nå gjelder det bare å få utstyret på plass til 1. januar.


Før fellesstarten i dag. 



Intervjues av organisasjonen bak Merzouga Rally.

Her står jeg sammen med nummer to og tre i Merzouga Rally 2014.

Instrumentene på sykkelen min. 

(Foto: Ingrid Aa. Østang)

 

 

      

 

1 kommentar
    1. Hey there, You have done an excellent job.
      I will definitely digg it and personally recommend to my friends.
      I’m sure they will be benefited from this site.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg