Klar for sanddynene!

Siden mandag har jeg vært i Merzouga, Marokko. Merzouga ligger ti kilometer fra grensen til Algerie. Jeg har hatt noen fantastiske dager på sykkelen! Den sykkelen som jeg egentlig skulle ha brukt, kom som tidligere nevnt aldri. Heldigvis er sykkelen som jeg har fått låne til dette løpet utrolig bra å kjøre. Den er på 730 kubikk og har en fantastisk fjæring. Siden mandag har jeg kjørt over 100 mil og fått tilbake den gamle, gode følelsen av å kjøre i ørkenen. Det forrige rally-løpet jeg var med på, som var i februar, måtte jeg bryte. (Paris- Dakar). Men nå er selvtilliten tilbake på plass.

Merzouga rally starter på søndag med en prolog, som bare er på 2 km. Prologen er til for å lage startrekkefølgen når løpet starter på ordentlig på mandag. De ti første i prologen kan fritt velge startposisjon blant de rundt 100 deltagerne på motorsykkel.

Jeg har hatt diaré hele uka, og hadde en forferdelig slapp og dårlig dag på torsdag, men nå er jeg på vei oppover og gleder meg til skikkelig mye til start på søndag. Jeg merker at gleden over å kjøre motorsykkel er der mer enn noen gang, fordi presset med hele tiden å kjøre fort, sånn som i Paris-Dakar, ikke er der lenger. Det er deilig å føle at jeg kan slippe meg mer løs og nyte hvert sekund på sykkelen. Jeg har med min gode venn Francisco Arredondo fra Guatemala, som også skal konkurrere. Sammen har vi mekanikerne Vladimir Kusnier og Jarle Vårdal. Jarle er her for å lære, for han skal også være med meg på Africa Race i januar. Det er første gangen jeg kjører dette løpet. Det er et gammelt, klassisk løp, og ikke en VM-runde. Det er inspirerende å prøve noe nytt selv om jeg har kjørt i dette området mange ganger før. Jeg kommer til å legge ut bilder underveis.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg